Friday, July 31, 2009

Kantoi!!!

Petang semalam lepas Asar saya pi ziarah sebuah rumah anak yatim di Subang. Memang biasa ke sana. Sebelum balik ada dua orang anak yatim tu hampiri kereta saya (dengan hingus meleleh --- kesian depa, kalau ada emak tak jadi lagu hingus meleleh tu...). Seorang daripadanya bertanya


Anak Yatim: Pakcik, saya tanya sikit boleh?
Saya: Boleh.
Anak Yatim: Kereta Pakcik ni laju ke?
Saya: Laju lah jugak, kira macam Ferrari la <<<---(saja buat lawak dengan budak)
Anak Yatim: Tapi Pakcik, saya tengok kereta Pakcik ni macam tak laju jer...


(Adusss.....sampai hati ko cakap kereta Pakcik macam tu...)

4 comments:

the deint said...

hahaha apekah maksud suma ini??

amy said...

rasanya, dia bukan kisah sgt kereta tu laju ke tak,dia nk suruh tuan punya kereta tu bawa dia pusing ronda-ronda......budak punya ckp kena faham lain sikit.....

*bila baca post ni nk ketawa pun ada, sedih pun ada*

tajudin said...

the deint, lain kali nak kena pinjam kereta yang laju sikit bila pi jenguk anak yatim ha ha ha

tajudin said...

amy, terimakasih. betul jugak rasanya...