Monday, April 27, 2009

Babi Selsema, 1 Dunia Kacau

(Update: 29/04 10.09pm - menarik/penting - baca jugak SINI.)
---

Selsema babi dah merebak dan menular, bermula di Mexico. Boleh baca SINI dan juga SINI


(sebelum saya ceritakan kisah benar ini, saya ingin meminta maaf terlebih dahulu kepada nama yang kebetulan terlibat)
Saya bersyukur penyakit SWINE FLU ini ditranslate sebagai SELSEMA BABI, bukannya SELSEMA KHINZIR. Dulu sekajap, di TV/radio/paper, entah sapa mulakan (tak pasti) pandai-pandai depa tukar BABI itu kepada KHINZIR.


I have a friend whose name is KHIZIR (bro, maafkan aku citer benda ni). During JE time, we have to say/call his name properly using exact pronounce either in the meeting or lepak time. If not - if you call - En. Khinzir, pehhh, kecik hati brader ni...actually aku pun sedih jugak...pasal kadang-kadang tersasul...


Memang dia kecik hati pun kat orang Malaysia yang suka-suka tukar BABI ke Khinzir. Tapi now OK, back to BABI.


Semoga rakyat Malaysia terhindar daripada SELSEMA BABI ini.
Tanda-tanda awal selsema babi lihat
SINI dan SINI.

7 comments:

tajudin said...

thanks Dr.

saya link blog (now dalam blogroll). thank you.

Anonymous said...

selalunya kurang vitamin C boleh sebabkan selsema.

yensetapak said...

Macam aku kenal je En. Khizir tu he he he. Memang tk patut pun tukar-tukar nama

D3inT said...

dari mane dpt name khinzir actually??

tajudin said...

anon, untuk manusia ye la kot...

tajudin said...

yen, ada hidung, ada mata

tajudin said...

the deint, khinzir dari perkataan arab, kan?