Tuesday, May 19, 2009

Nice Poem by Hanaa

(Sempena Hari Guru lepas) Hanaa bagi sajak kepada semua guru yang mengajarnya ---setiap seorang dapat satu sajak khas yang dia buat sendiri. Dah siap dia pas kat Abahnya suruh tengok dulu. Dalam banyak-banyak tu, saya suka sangat yang ini...

Saya tulis semula rangkap permulaan sajak Hanaa (verbatim)

Wahai guru tersayang
Kau ibarat emas yang ku sayang
Kalau dibawa dek sungai
Tetap ku menolongmu hingga ke tebing
Apabila terlanggar kereta
Cepat-cepat ku menolongmu hingga ke hospital
Dan merawat dirimu yang sakit
....
....

(pandai Hanaa buat sajak. sajaknya ada unsur kasihsayang+materialistik he he he. tapi kira OK ni - budak baru Darjah 2. teruskan ye Hanaa...)

16 comments:

amerbourdon said...

aduss..

terharu dengan sajak dier..

unsur kelakar pon ader..

mane tak nyer..kalu kemalangan cepat2 anta ke ospital..adus..
hahhaahha..

tapi ok la...tahun 2..

teringat masa mengajar budak tahun 2..adus..nakal tak hengat..

huhuh..

4H said...

huhuhhu..hanaa,hanaa..:P
apela..

amy said...

best sajak hanaa ni..betulkan orng selalu kata? kuah tumpah ke anak. lawak kelakar pun ada. ada eloknya hanaa samakan cikgu dgn emas, drpd samakan cikgu dgn lilin

aaapit said...

ikhlas dan telus....go hana go!!

tajudin said...

amerbourdon, terimakasih cikgu. ini kira sajak untuk semua cikgu-cikgu la ye...

tajudin said...

4H, nanti akak buat la satu OK

tajudin said...

amy, rasanya Hanaa tengok guru dari sudut yang lain kot...emas emas...

tajudin said...

aaapit, thank you

the deint said...

wow seriously she's good
haha kirim salam hanaa
kalau ade mase,buatla satu sajak utk bloggers :D
if i'm her teacher,i'll be sooo proud.

Mr.RHishaM said...

hebat lah Hanaa.
Sajak tuk hari ibu tadak ka?

Anonymous said...

wah wah pandainya adik Hanaa buat sajak utk Cikgu!

.rda. said...

haha.
dis poen is so sweet.
mesti ckgu dia senyum manjang time bace.
haha.
;))

tajudin said...

the deint, terimakasih. nak kena tanya Hanaa dia bagi sajak ni kat cikgu saper. Nak jugak tau respon...

tajudin said...

sham,sajak hari Ibu nak kena belek semula... actually, minah kecik tu banyak buat sajak...

tajudin said...

anon, mesti Hanaa senyum baca ni...

tajudin said...

.rda., nanti nak tanya Hanaa, apa komen cikgu dia...