Thursday, June 11, 2009

...kehadapan yang di-ingati, Melaka Sentral

Kalau KL ada Puduraya, Muar pula ada Stesen Bas Bentayan (Bus Stand Pagoh, fuyooo!!!) ---- Melaka pun tak kurangnya ->>> Melaka ada Melaka Sentral - kos bina lebih RM60 juta dan siap pada 2004.

Saya kebetulan tunggu orang di sana, yang ditunggu lambat tiba, maka terpusing-pusing la saya sekitar Melaka Sentral. So, kira firsttime jumpa Melaka Sentral. Oleh kerana Stadium Sultan Mizan, Gong Badak, Terengganu baru je runtuh, maka saya harap Melaka Sentral tidak akan jadi begitu. Keretakan terutama tempat antara tempat bas berhenti dengan pejalan kaki (lihat gambo), jelas kelihatan turun naik tanah/lantai...
Saya bukan kontraktor, tapi kawan saya ye. Kalau dia baca posting ni, komen lerrr...
(sekadar cadangan kat pihak Melaka Sentral --- ni tempat public ni, ramai datang hari-hari. 24 jam hidup. buat la sesuatu, jangan sampai bangunan jatuh reban runtuh...jangan kata saya tak pernah bagi cadangan pulak )


...hmmmm sori eh, ni terbaca dari blog Tukar Tiub --- jangan kita salah (sinisnya) ada kemungkinan raksasa otomen/ultraman sudah mai musnahkan Stadium Terengganu...

2 comments:

D3inT said...

oh ya melak sentrall...saya setuju mmg ah terok da tempat tu.layak dibaiki sepenuhnya.xkan nak tgu runtuh + makan nyawa baru repair kan? emm fikirla sendri :D

tajudin said...

ha ha ha, awak pun pi melaka tuju ke situ jugak ke? itu bukan tempat bersejarah...