Monday, June 29, 2009

UM - universiti paling tua di Malaysia

Ahad pagi, setengah hari di Universiti Malaya teman/hantar anak sedara, Fatin daftar di UM. Menginap di Kolej Ke-12

Fatin dapat bilik tingkat 8 mengadap padang, luas mata memandang

Blok lelaki (A&B) dipisahkan dengan Blok pompuan (C&D) dengan tasik/tempat rekreasi/cafe

Cafe Kolej ke-12, canggih...macam kat KLCC
Kat tepi cafe ada tempat rock climbing, bolehlah mamat-mamat perasan tunjuk EK sikit, minah yang minum kat cafe mesti terkejut beruk kan bila tengok...
Depan cafe ada pentas gazebo buat show - boleh lah main ghazal ke, unplugged concert, bersajak etc
Fatin di tingkat 8 (dari semuanya 9 tingkat)
Satu bilik dua orang
Balkoni Fatin mengadap Menara TM (Telekom Malaysia) - tak payah subscribe internet, ada wi-fi siap dah
Masuk U hanya untuk belajar sahaja (tiada masa nak basuh kain baju...)




"Kaunter Penangkapan Gambar Pasport" - (budak sekolah rendah yang ikut mak bapak depa pun baca 4 5 kali --- macam ada salah jer..)
OK Fatin, selamat belajar/berjaya.

4 comments:

c.i.k.a.m.i.e.a said...

universiti tua tp.... sangat berprestij kOwt, antara Universiti impian sblum bergelar siswi UiTM, hohoho

tajudin said...

ni kes kempunan ke?

c.i.k.a.m.i.e.a said...

xde arr kempunan sgt.. sedey sikit jew mungkin

tajudin said...

baguih baguih. sebenaqnya, semua U sama. yang penting belajaq untuk cari ilmu. kalau pi U asyik nak glamer je, baik tak payah ha ha ha