Tuesday, July 15, 2008

HANIS + HANIF + HANAA -- apa yang penting -- KERJASAMA

.
Cat (English) Kucing (Malaysia, Indon, Brunei) Kittun (Arab) Gatto (Italy) Cattus (Latin) Kot (Russia, Poland) Macka (Serb) Gato (Spain, Portugal) Katt (Sweden, Norway, Holland) Katze (Germany) Chat (France) Neko (Japan)

.

hanis+hanif+hanaa -- erat membantu


berbincang dan berbaik-sangka

hormat-menghormati

duduk di rumah dari jalan tak tentu hala

rajin bergotong royong bersama jiran


sedia membantu

jangan malas, asyik nak baring je..


jangan melepak di kaki lima


tunggu ibubapa & sabar
rajin membantu bersihkan rumah
kalau tak paham, bertanya...

dengar bila orang bercakap
jangan menyombong


jangan bersedih

jangan berebut-rebut...!
rajin beri salam, tegur & tanya khabar
rajin exercise, bersenam

& jangan sesekali buat yang macam kat bawah ni...
--waccha dusyum--

serta perbanyakkan senyum....!



.

2 comments:

Ujie said...

comel gile kucenngg...saye mmg hantu kucing..dulu..dok umah kampung, banyak bela kucing...dah dok umah atas kayangan ni..sendiri paham la kan..kang jiran menyampah...

kalo dulu..nak tido..kucing mesti kena ada atas dada...atas perut ke..kalo tak..takleh tido..hiks

tajudin said...

ya nak bela kucing kena tengok jugak jiran depan, tepi dan belakang rumah..takut ada yang makan hati.

ah ha..la ni dah darah manis, jangan amalkan letak kucing atas dada bila nak tidur...