Wednesday, March 11, 2009

asam kundang

(Hanis, Hanif, Hanaa)

dulu kecik-kecik banyak asam kundang ni kat kampung...boleh dimakan begitu sahaja @ dibuat jeruk (muda). pokoknya besar macam pokok rambai...la ni yilekkk...
.
kesian jugak budak-budak sekarang...tak tau pun apa buah ni & tak tau pun rambai serta pokoknya...

11 comments:

Tirana said...

Saya jarang makan buah ni tapi pernah rasa..memang sedap.. Anak-anak saya langsung tak pernah makan atau rasa..Dalam otak diorang tak pernah ujud visual buah kundang ni.. Apa nak buat... kat pasar pun payah nak jumpa buah ni..

Mr.RHishaM said...

pokok kena tebang, sebab anak tuan tanah nak buat rumah.
biji buah kundang warna ungu? betul ker?

the deint said...

macam x penah jumpa je buah ni
haha jakun laa nak satu!

nur nadirah said...

ha3 .sdapnye acik .ni saya la nadirah

tajudin said...

Tirana, nasib baik tak mengidam, kalau tak meleleh air liur anak-anak...

tajudin said...

sham, wat pa tebang, cari JCV alih itu pokok bawak balik rumah...

tajudin said...

the deint, lagi kesian den dengo... orang jakun pun selalu makan buah ni ha ha ha...

spm camana?

tajudin said...

nadir, jadi buah baik ok! saper 10 orang sahabat Nabi yang dapat masuk syurga tu?

kirim salam ibu ayah...

amy said...

suka buat ni, sedap. tapi susah nak dapat

tajudin said...

susah nak dapat pasai kita tak cari. tapi betul jugak, buah ni pun ada musim, saper mengidam...letih...

Atin said...

sedap buah ni..rindu nak makan lagi..dulu makan mcm tu je..sedap sgt..huhu