Friday, November 21, 2008

...banyak-banyak heran & heran banyak-banyak

Heranlah jugak. Anda heran tak? Heran sikit ke, sederhana atau heran banyak?


Tengok senario ni.
__

Salim dan 2 lagi rakannya kena tangkap dituduh curi buah pelam Pak Abu, habis 10 ekar digondolkannya. Tapi orang kampung tak puas hati, semua kata saya pun terlibat sama curi buah pelam tu pasal saya tau selok belok buah pelam. Tapi saya tak kena tangkap kerana tak de bukti kukuh, cuma tuduhan-tuduhan je dari kebanyakan orang kampung...
.
Beberapa hari Tok Penghulu & Ketua Kampung buat siasatan, akhirnya Salim dilepaskan. Orang kampung kata Salim dibebaskan kerana dia baik dengan saya & saya baik dengan Tok Penghulu. Tapi 2 orang lagi sangkut. Oleh kerana Salim nak protect saya dari difitnah (pasal saya kawan baik dengan Salim) dia buat kenduri di rumahnya dan panggil orang kampung serta buat makluman yang mengatakan bahawa saya tak terlibat langsung dalam kes curi buah pelam Pak Abu tu....
.
aikkk? Camana Salim tau saya ni tak terlibat? Kalau betul saya tak terlibat, camana Salim boleh kata macam tu -- kalu bunyi macam tu, mungkin atau dah tentu dia tau sapa yang sebenarnya terlibat......
---
yang nyato nye, buah pelam seluas 10 ekar yang disonglap dari ladang Pak Abu dah pun selamattttt...

10 comments:

RHisham said...

Wow!!! mcm pernah ku dengar dan ku ikuti kisah ni dari lebih kurang 22 bulan yang lepas.

banyak-banyak heran & heran banyak-banyak?

tajudin said...

heran bin ajaib ke atau heran binti ajaib?

aaapit said...

sy heran byk cikudin..yg jadik pakpandir , 2 org kwn salim tu..sian diorangkan..

psst..buah pelam tu diorng dah siap agih2 ke?dah antaq p pasar mlm ek??

RHisham said...

heran yg ni ala - ala 2 alam.
nak taruk bin tapi nmpk cam binti.
nak letak binti nmpk cam bin.

heran a/k ajaib tepat kot.

tajudin said...

> yang dua orang tolong bawak bakul je, isi pelam dalam bakul...memang kesian le...ambik upah angkat bakul je...

>> itu buah pelam gred A wooo, apa barang main pasar malam... eksport hanto ke Dubai la...

tajudin said...

sham, itu macam anak cikgu ajaib singh tu... dia sempat ajor ko tak masa sekolah dulu?

RHisham said...

Cikgu Singh? tak sempat Bro.
Cikgu Alaguru a/l Karuppiah ada (mendiang dah ni)

tajudin said...

ishhh ko bior betul bro. aku ada beborak dengan cikgu alaguru beberapa bulan lepas...ko dengar cerita saper ni? biler?

RHisham said...

biau betolll. alaguru maner ni?
alaguru ni coach soccer.
bebudak batch aku la ckp.
dah lama dah.

tajudin said...

overlooked msg.

ye cikgu alaguru yang ajar main bola la tu...la ni dia duduk penang. mu dapat news bila, dari saper?