Tuesday, November 11, 2008

Rojak Keteh - Mengkomersilkan Kaki Lembu

Kawan dah tercerita pasal kaki lembu hari tu...

Bagilah kaki-kaki lembu kat orang Johor, Selangor dan orang Indon, depa akan buat sup dan makan sum-sum.
Cuba bagi kaki lembu kat orang Ganu, depa buat apa?.... ye...depa buat rojak keteh...(maaf, ejaang sepatutnya kena guna e tanda ...)

How to cook Rojak Keteh...?
.
Payah wooo. Tak semua orang pompuang Ganu tau masak rojak keteh ni...depa tau makang je....
.
Rasanya camana? Pehhhh...sedapnya boleh dijelaskan oleh ayat ni >> Tajuding sedang makang sepinggang rojak keteh, isterinya lalu kat depang pung dia tak perasang....
.
Begitulah sedapnya rojak keteh....
.
.
(credit to all my frens from Ganu - depa punya hospitality, memang cemerlang...)

3 comments:

Anonymous said...

ding, mu makang sepinggang tak ajak kawang pung, apa punya kawang ni.

RHisham said...

aku malah ah nok kabo bui, natang ni oghang ganung dok panggil ghojak Ding.
Deme nun panggil natang ni 'coleq.
memang sedak sungguh ah makang 'coleq nih.
dok pahang setaghang baghoh doh aku 'kabor mender.
dok soh kater bining lalu, ghibut taufang maghi pong Ding dok 'kabor mender doh kalu dang makang abih sepinggang dueeee.....

tajudin said...

> orang belanja makan, takkan nak ajak orang lain satu kapal pulak kan...

>> sham, ki ki ki... (kelas kelas)