Wednesday, October 1, 2008

Syawal (4) -- jenguklah mereka yang kurang bernasib baik

Pehal abang datang sini? Ketupat rendang mana, takkan lenggang kangkung je...





TJ, saya letihlah makan ikan mentah ni tiap-tiap hari... kalau ada lemang pagi-pagi raya ni best jugak...

Apa boleh buat, pagi-pagi raya ni selalunya aku tidur je... lepas tu makan... lepas tu tengok TV..habis nak buat apa lagi...


Ini lah rumah saya Cik Din, jadilah... kais pagi makan pagi..barang makan semua dah naik... so harap tunggu orang sedekah sedulang dua..
Hari ni hari raya ke? Macam sama je.... Semenjak anak aku kena kidnap dengan anjing dulu, sampai la ni tak de cerita...

Aku tengah tunggu tailor hantar baju kurung ni, tahun ni buat 8 pasang... tapi sampai pagi raya ni batang hidung tukang jahit dia pun tak mai....waaaaaa camana aku nak beraya tanpa baju raya...
Anak-beranak buat taik mata pagi raya....bangunnnn....jom lah pi ziarah sedara mara...!!!!



7 comments:

Anonymous said...

oooooo pedasnya brader.....

tajudin said...

he he he ala hal-hal kucing je tu, janganlah terasa pulak ye

aaapit said...

yg zahir tu kucing...menusuk kalbu cikudin...

amy said...

ini cantik punya post lah, tengah tembak orang mana tu?

tajudin said...

> yang zahir kucing, yang batin roh kucing...

>> ishhh, nak buat aper tembak-tembak orang musim raya ni... ini semua cerita kucing-kucing je...

Anonymous said...

saya suka cerita seperti ini, memang dalam maksudnya

tajudin said...

jangan pikir dalam-dalam sangat... pikir yang ringan-ringan cukup la...